Jack Hirschman: Párizs, Vladimir Majakovszkij, Ger...
Írta: Balázs F. Attila | 2022 máj 6 | Szépírás, Vers | 0 |
Radnai István: ne bízz meg, darabjaim
Írta: Radnai István | 2022 ápr 27 | Szépírás, Vers | 0 |
Dugig vággyal a szív – Kántor Péter Elegendő...
Írta: Bedecs László | 2022 ápr 21 | Könyvekről, Kritikák | 0 |
Vörös István: Harc az egyetemért
Írta: Vörös István | 2022 ápr 11 | Szépírás, Vers | 0 |
Zalán Tibor: Felezőszonettek
Írta: Zalán Tibor | 2022 ápr 7 | Szépírás, Vers | 0 |
Minden

Székelyhidi Zsolt: 2.1, Két tétel, Telő ...

Jack Hirschman: Párizs, Vladimir Majakov...

Radnai István: ne bízz meg, darabjaim

Dugig vággyal a szív – Kántor Péte...
Szépírás
LegújabbSzékelyhidi Zsolt: 2.1, Két tétel, Telő – versek
Székelyhidi Zsolt által | máj 16, 2022 | Szépírás, Vers | 0 |
Mély hangú/ fák,/ F-moll/ moraj./
-
Jack Hirschman: Párizs, Vladimir Majakovszkij, Gerillák -versfordítások
Balázs F. Attila által | máj 6, 2022 | Szépírás, Vers | 0 |
-
Radnai István: ne bízz meg, darabjaim
Radnai István által | ápr 27, 2022 | Szépírás, Vers | 0 |
Könyvekről
LegújabbDugig vággyal a szív – Kántor Péter Elegendő ok című kötetéről
Bedecs László által | ápr 21, 2022 | Könyvekről, Kritikák | 0 |
Az életmű sajnálatos lezárulása után kijelenthető, hogy Kántor Péter költészetének közel ötven éves története elkerülte a jelentékeny változásokat, irányváltásokat, megújulásokat. Vannak kísérletező, minden kötetükben valami újjal próbálkozó költők, de Kántor nem tartozik közéjük. Természetesen ő is mindig csiszolgatta költői eszközeit, voltak új és izgalmas ötletei, voltak zsákutcát jelentő ötletei is, eltévedt az alkalmi versek ingoványos terepére is, de a beszédmódja, a nézőpontja és a témaválasztása az 1976-os első kötete, a Kavics óta felismerhető, identikus, önmagához hűséges és méltó maradt.
-
„Konzervatívok legyünk vagy anarchisták?”
Vasas Tamás által | jan 6, 2022 | Könyvekről, Kritikák | 0 |
-
Álarcaink – Jenei Gyula Légszomj című kötetéről
Oláh András által | febr 12, 2021 | Könyvekről, Kritikák | 0 |
Filmekről
LegújabbBevezetés a misztikumba – Bergendy Péter Post Mortem című filmjéről
Beretvás Gábor által | nov 15, 2021 | Filmekről, Kritikák | 0 |
Bergendy filmjének a földi poklot megragadni igyekvő nyitánya nem a borzalmakat, inkább a tömeghalál hétköznapiságát próbálja bemutatni. Sodró lendületű kezdet. De inkább a technikai kivitelezés miatt erős a jelenet. Ugyanis nincsenek a felvezetésben sokkoló képek, leszakadó végtagok, fröccsenő vér.
-
Dóra formattálva – Kritika a Mentés másképp című filmről
Beretvás Gábor által | szept 30, 2021 | Filmekről, Kritikák | 0 |
-
Amikor a világ varázstalanítva lett
Beretvás Gábor által | nov 11, 2020 | Filmekről, Kritikák | 0 |
Beszélgetések
LegújabbKönyvinterjú – Zalán Tibor: A lovak reggelije
Janáky Marianna által | jan 24, 2022 | Beszélgetések | 0 |
lószarba taposott világ emberdemokráciája Könyvinterjú Janáky MariannaZalán Tibor A lovak...
-
“Az a vers zenésíthető meg számomra, ami tartalmilag megérint, amit át tudok ereszteni magamon”
{a szerk.} által | jan 17, 2022 | Beszélgetések | 0 |
-
Költők egymás közt – Kürti László és Kántor Péter beszélgetése
Kürti László által | júl 20, 2021 | Beszélgetések, Költők egymás közt | 0 |
Wurlitzer
LegújabbHangfürdő, tingling és elektromos madár az erdőben?
Karap Zoltán által | ápr 20, 2021 | Wurlitzer | 0 |
Szabó Sándor „beazonosíthatatlan” zeneművei ezért is zavarba ejtőek: egyszerre kötődnek a tonális-atonális klasszikus zenei nyelvezethez, az improvizatív, avantgárd jazzhez; a keleti zenei világhoz, valamint a cinematic ambient-hez, s mindezt oly módon, hogy a zenei anyag struktúrájában az emberi és állati hangok között az idő manipulációjának segítségével sajátos ál-interakció jön létre: mintha megvalósítható lenne egy elektromos madárba bújt ember és egy valós madár közötti zenei párbeszéd, ha úgy tetszik közös improvizációja.
Tárlat
LegújabbEgy szelet Párizs Debrecenben – A MODEM Párizsi absztraktok című kiállításáról
Mikáczó Alexandra által | okt 29, 2021 | Kritikák, Tárlat | 0 |
"Azt hiszem, a fentiekből is látható, hogy az Abstraction-Création csoportosulás számos különféle alkotót és ebből kifolyólag számos stílust foglal magában, noha az absztrakcióra való törekvés mindegyiküknél jelen van. A kiállítás a modern művészet számos irányzatából vonultat fel példákat, a műtárgyak reprezentálják azokat a főbb vonulatokat, amelyek a huszadik század második felében és a huszonegyedik században alkotó absztrakt művészekre is hatást gyakoroltak. Ha csupán a magyar vonatkozást nézzük, gondolhatunk itt például Maurer Dórára, Bak Imrére vagy Nádler Istvánra, nemzetközi viszonylatban pedig olyan világhírű alkotókra, mint Barnett Newman, Jackson Pollock vagy Gerhard Richter – utóbbinak jelenleg a Magyar Nemzeti Galériában látható életművének korszakait bemutató, átfogó jellegű kiállítása. A debreceni tárlat egyik falán egy Seuphor-idézet olvasható, mely arra világít rá, hogy a huszadik század első felében elkezdődött egy harc, melyben éles határvonalat húztak az absztrakt és a figuratív képek közé – ez a harc mára, úgy gondolom, elcsitult, azonban a huszadik század elején kibontakozó formabontó törekvések a mai napig hatást gyakorolnak a képzőművészetre – éppen ezért mindenképpen érdemes velük megismerkedni."
-
Lélek-akvarellek: SÍRÓ LAJOS NYÍREGYHÁZI KIÁLLÍTÁSA
Németh Erika által | okt 25, 2021 | Tárlat | 0 |
Esszék
LegújabbArc, test, szerelem, avagy fenomenológia Paul Verlaine költészetében
Pavlovics Zsófia által | jún 22, 2021 | Esszék | 0 |
A száj lehet valóban sebes és vöröslő, ugyanakkor egy bűnös ember testének részeként, vagy a rajta keresztül kimondott bűnös szavak kifejezőjeként erkölcsi értelemben is tekinthető csúnyának.